Ekran ładowania w Diablo 4 przedstawia graczom krótkie informacje, które pomagają nam zrozumieć mechanike gry. W tym dziale przedstawimy je możliwie wszystkie.
Odsłonięcie zwiększa na krótki czas obrażenia otrzymywane przez wrogów. Efekt jest symbolizowany przez
fioletową poświatę wokół paska zdrowia u wrogów i pękniętą kulę zdrowia u ciebie.
Oszołomienie uniemożliwia wrogom przez krótki czas atak lub użycie umiejętności, ale nie zatrzymuje ruchu przeciwników. Ten status może zostać usunięty przez efekty nieustępliwości lub niewrażliwości.
Spętanie uniemożliwia wrogom wychodzenie z jego promienia. Ten status może zostać usunięty przez efekty nieustępliwości, niewrażliwości LUB przez zniszczenie celu, z którym spętano.
Wystraszenie uniemożliwia wrogom poruszanie się lub podejmowanie działań ORAZ powoduje, że uciekają przez krótki czas. Ten status może zostać usunięty przez efekty nieustępliwości lub niewrażliwości.
Powalenie uniemożliwia wrogom poruszanie się lub podejmowanie działań. Ten status może zostać usunięty przez efekty nieustępliwości lub niewrażliwości.
Obrażenia zadawane z upływem czasu nie mają losowego zróżnicowania wartości i nie mogą zadać trafienia krytycznego.
Wśród elitarnych wrogów wyróżnić można czempionów, elity, bossów oraz graczy Naznaczonych Krwią.
Nekromanci mogą użyć
Księgi Umarłych, aby zyskać moc kosztem zdolności przyzywania swoich sług.
Pamiętaj o wydawaniu punktów umiejętności podczas awansu na wyższe poziomy. Dzięki temu odblokujesz nowe umiejętności i talenty pasywne lub ulepszysz obecne!
Dołączenie do drużyny przeniesie cię do świata jej przywódcy. Stan świata zależy od postępów przywódcy w kampanii.
Pobliscy wrogowie znajdują się w zasięgu zwarcia.
Odlegli wrogowie znajdują się poza zasięgiem zwarcia.
Barbarzyńca może na różne sposoby wpadać w szał
berserkera. Uzyskuje w ten sposób premię do zadawanych obrażeń i szybkości ruchu.
Po awansowaniu na 15 poziom barbarzyńca uzyskuje dostęp do gniazda
Techniki. Jeśli wybierzesz
Biegłość w danym typie broni jako swoją
Technikę, będziesz korzystać z premii za tę biegłość niezależnie od używanego typu broni.
Tekst obrażeń w walce ma różne znaczenie w zależności od koloru:
trafienie krytyczne,
przytłoczenie oraz
trafienie krytyczne z przytłoczeniem.
Po przywróceniu bohatera do życia, jego przedmioty tracą trwałość i skuteczność. Możesz naprawić wyposażenie u kowala.
Ukryte postaci nie mogą być bezpośrednio atakowane. Stracą jednak
ukrycie, jeśli otrzymają przypadkowe obrażenia lub użyją ataku.
Kiedy przechodzisz do wyższych rang świata, twoje odporności się zmniejszają. W III randze świata wszystkie odporności na wszystkie żywioły są zmniejszone o 25%, a w IV randze o 50%.
Potężne przedmioty
unikatowe, zmieniające konfigurację postaci, można znaleźć na 3 randze świata: Koszmar, a jeszcze więcej na randze 4: Udręka.
Moce pasywne to ostatnie elementy odblokowane na drzewku umiejętności. Zapewniają one potężne efekty, które znacząco wzmacniają twoją konfigurację postaci.
Czarodzieje korzystający z magii Błyskawic generują i podnoszą
Roziskrzoną Energię, która co jakiś czas zadaje obrażenia pobliskim wrogom aż do zużycia wszystkich ładunków.
Obrażenia bezpośrednie obejmują wszystkie obrażenia zadawane wrogom, które nie są obrażeniami z upływem czasu.
Pierwsze
podziemia wieńczące udostępniane są po ukończeniu kampanii w 2 randze świata: Weteran.
Aktywuj każdy napotkany punkt nawigacyjny, aby odblokować nowy cel szybkiej podróży.
Umiejętności mogą wywołać efekt szczęśliwego trafu. Jeśli umiejętność ma 50%
szansy na szczęśliwy traf, a efekt ma 20% szansy na ogłuszenie wroga, to umiejętność ta ogłuszy wrogów średnio w 10% przypadków.
Pamiętaj, aby przed wyruszeniem w drogę za miasto uzupełnić swoje mikstury leczące u uzdrowiciela.
Nagrody strefy dzielone są z każdą twoją postacią w danej strefie. Otwórz swoją mapę i sprawdź panel Sławy, aby zobaczyć, co możesz zdobyć podczas eksploracji Sanktuarium!
Podstawowy maksymalny limit odporności to 70%. Limit można w różny sposób zwiększyć, ale nie może on przekroczyć 85%.
Pancerz zmniejsza odnoszone obrażenia fizyczne.
Barbarzyńca dysponuje potężnym
Arsenałem, składającym się z 4 broni, których może użyć w każdej chwili. Przypisując umiejętność do paska skrótów, możesz powiązać z nią wybraną broń.
W skład
Arsenału barbarzyńcy wchodzi dwuręczna broń obuchowa, dwuręczna broń sieczna oraz para broni: do głównej ręki i do drugiej ręki.
Na każdej wyższej randze świata potwory są bardziej wymagające. Biegają szybciej, ich pociski mają większą celność i prędkość, potężne ataki mają skrócony czas odnowienia i są silniejsze, a elitarne afiksy mają znaczniejszą moc.
Kiedy twoja postać stanie się wystarczająco potężna, okultysta zaoferuje pozyskiwanie i zastępowanie mocy twoich legendarnych przedmiotów.
Łotr może użyć umiejętności Nasycenia, aby wzmocnić swoje ataki obrażeniami od żywiołów lub umożliwić im nakładanie dodatkowych szkodliwych efektów.
Po ukończeniu kampanii czekają cię nowe wyzwania i nagrody w grze na randze Koszmaru, Piekła i Udręki!
Gracze i wrogowie są
w pełni sił, gdy mają powyżej 80% zdrowia. Gdy ich zdrowie spada poniżej 35%, są
okaleczeni.
Stan Sanktuarium zależy od postępów przywódcy drużyny.